Šufan / Blog / Ako na zdravé raňajky?

Ako na zdravé raňajky?

Patríte do skupiny, ktorá bez raňajok nevyjde z domu, alebo raňajkovať vôbec nepotrebujete? A je vôbec nutné raňajkovať? A ak áno, tak čo? Raňajky je neustále téma, ktorá sa obmýva sem a tam a ako to teda vôbec je. Dnes vám to skúsime prezradiť.

Je potreba raňajkovať?

Záleží na tom, ako vám to vyhovuje. Zo skúseností by som vám však odporučila raňajkovať. Mnoho ľudí má tendencie k prejedaniu a potrebe konzumovať veľa sladkého a tučného jedla.

Tomu sa mnohým ľuďom darí vyvarovať práve pestrú a vyváženú raňajkami, ktorú dodáte dostatok energie a živín tak, aby telo potom nemalo potrebu vyhľadávať zdroje rýchlej energie, ktoré však z nutričného hľadiska nie sú príliš hodnotné.

Je raňajky najdôležitejším jedlom dňa?

Možno už ste to počuli. Ale je raňajky skutočne tým najdôležitejších jedlom dňa? A nastáva teda aj jej preskočením spomalenie metabolizmu?

Nie, raňajky je určite dôležité jedlo, ale je rovnako dôležitá ako každé iné jedlo dňa. Ak je vaše raňajky tip top, ale zvyšok jedál už tvorí fast food a podobné, príliš veľa tým nevylepšíte.

Dbajte teda na zloženie raňajok, ale aj ďalších jedál.

Kedy mám teda raňajkovať?

Mnoho ľudí sa ráno prebudí a nie je do seba schopné nasúkať ani kúsok jedla. V takom prípade rozhodne nemá zmysel do seba niečo na silu tlačiť.

Je v poriadku sa naraňajkovať napríklad až za 2 hodiny treba po príchode do práce, ak sa predtým už NEPRÁŠIŤ hladom.

Zbytočne to však neodkladajte, za 4 hodiny už to raňajky úplne nie je.

A čo má teda v tej raňajkách byť?

V každej raňajky (rovnako tak ako v každom hlavnom jedle) by ste mali myslieť na:

  • ovocie alebo zeleninu - to by malo tvoriť ⅓ -½ danej porcie jedla
  • zdroj komplexných sacharidov - aj tie by mali tvoriť zhruba ⅓ porcie

- Na raňajky to môže byť napríklad: ražný chlieb, celozrnné pečivo, ovsené vločky, granolového, pšeno, kuskus a iné

  • zdroj bielkovín - tiež by mali vo vašom jedle pokrytý zhruba v množstve ⅓

- na raňajky môžete zvoliť napríklad jogurt, mlieko, tvaroh, cottage, mozzarellu, tvrdé syry, šunku, vajcia ai.

  • zdravé tuky - tie už budú v menšej miere ako na celé ⅓ kvôli vyššiemu obsahu energie, na raňajky si ich doprajte v množstve menšej hrstičku, alebo cca polievkové lyžicezdrojom môže byť orechové maslo, orechy a semienka, oleje (repkový, ľanový, olivový, vlašský ...), horká čokoláda, tahini ai.

Patríte medzi tých, ktorí ráno nestíhajú?

Mkrněte sa na Šufan.sk ponuku raňajok i a kúpte si napríklad pekanové malinovú ovsenú kašu, orechovou granolu alebo granolu jak lusk.

Autor: Andrea Mokrejšová

Prečítali ste si o nich

Kontakt

Tel. +420 731 469 919
E-mail: [email protected]
Pracovní doba: 6.45–16.00

Dokumenty

Obchodné podmienky

Reklamačný poriadok

Ochrana osobných údajov

Cookies

Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním webu vyjadrujete súhlas s ich použitím.

Nastavenie cookies

Kontakt

Tel. +420 731 469 919
E-mail: [email protected]
Pracovní doba Po-Pá:
6.45–16.00

Cookies

Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním webu vyjadrujete súhlas s ich použitím.

Nastavenie cookies

Veľkoobchod

Nakupovať

Registrácia

Nakupujte pro svůj obchod
Šufan VE VELKÉM