Šufan / Blog / Granola v zdravom jedálničku

Granola v zdravom jedálničku

Obľúbená raňajková alternatíva pre veľa ľudí, ktorí ráno radšej volia sladkú variantu a nemajú príliš veľa času. V tomto článku sa dozviete, prečo granolu zvoliť a ako ju zaradiť, aby bol váš jedálniček vyvážený.

Granola je jeden z typov zapekaného müsli, na trhu nájdete veľké množstvo najrôznejších kvalít. Pri jej nákupe si dajte pozor, čo je v jej základe, aký tuk bol použitý, rovnako tak na jeho množstvo a obsah cukru. Veľmi často sa potom môže stať, že sa zo zdanlivo zdravých raňajok alebo desiaty stane skôr sladká bodka.

Čítajte pozorne zloženie

V zložení by ste vždy mali hľadať na prvom mieste vločky. Granola by totiž mala byť zdrojom najmä komplexných sacharidov, a to zabezpečia práve vločky. Pozrite sa tiež, aký bol použitý tuk na jej zapečenie. Veľmi často to býva kokosový tuk, ktorý nie je príliš vhodný. Pokiaľ sú zapečené orechovými maslami, je to čo do zloženia tukov oveľa vhodnejšie. Len myslite na to, že tam toho tuku bude stále relatívne dosť, preto vo väčšine prípadoch už nie je potrebný ďalší tuk (napríklad v podobe orechového masla) pridávať.

Plnohodnotné raňajky potom vykúzlite tak, že granolu doplníte menej tučným mliečnym výrobkom ako je skyr, grécky jogurt, polotučný a nízkotučný tvaroh. Vďaka tomu doplníte dostatok bielkovín, ale aj vápnika a pri skyre a jogurte aj probiotiká. Misku s granolou doplňte aj čerstvým ovocím pre ďalšiu vlákninu a taktiež vitamín C.

A čo ešte sa dá s granolou robiť?

orechovú, ktorá nie je príliš sladká, môžete pridať na miešané vajíčka, alebo napríklad na chlieb s tvarohovou či repovou nátierkou. Do sladkých raňajok volím najčastejšie na zmenu jahodovú alebo čokoládovú, kde sú naozaj veľké kusy remelsnej čokolády. Ja osobne si s ňou rada ľahko posypem ovsenú kašu, pekne tam chrumká a je to prima ozvláštnenie. Skvele chutia aj s kefírom, to mám najradšej ako osviežujúcu desiatu počas dňa.

Keď mi práve dôjde tá od Šufanu, pripravujem si ju aj doma. Ako základ používam ovsené vločky (cca 2 hrnčeky), pridávam pekanové orechy, strúhaný kokos a škoricu. Všetko spojím 2 lyžicami tahini a lyžicou medu alebo čakankového sirupu. Pečiem na 170 ° C zhruba 30 minút a po dopečení pridám ešte lyofilizované ovocie.

Autor: Andrea Mokrejšová

Granola v zdravom jedálničku Granola v zdravom jedálničku
Granola v zdravom jedálničku

Prečítali ste si o nich

Objavujte s nami ďalej

Raňajkovníček

Raňajkovníček

5. 1. 2024 • 5 minút čítania

Raňajkovníček

Raňajkovníček

5. 1. 2024 • 5 minút čítania

Kontakt

Tel. +420 731 469 919
E-mail: [email protected]
Pracovní doba: 6.45–16.00

Dokumenty

Obchodné podmienky

Reklamačný poriadok

Ochrana osobných údajov

Odstúpenie od zmluvy

Cookies

Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním webu vyjadrujete súhlas s ich použitím.

Nastavenie cookies

Kontakt

Tel. +420 731 469 919
E-mail: [email protected]
Pracovní doba Po-Pá:
6.45–16.00

Cookies

Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním webu vyjadrujete súhlas s ich použitím.

Nastavenie cookies

Veľkoobchod

Nakupovať

Registrácia

Nakupujte pro svůj obchod
Šufan VE VELKÉM